Aantal berichten : 34 Leeftijd : 59 Registration date : 30-01-08
Onderwerp: is.... do jan 31, 2008 9:32 pm
het leven nu duur, of zijn wij meer gehangen aan luxe.
iedereen klaagt maar altijd dat het leven duur wordt, en dat we nog moeilijke tijden tegemoet gaan.. maar ik moet toch opmerken dat wij toch meer luxe willen en nodig hebben ook hoor. regelmatig eens uit eten, onze boodschapwagentjes altijd goed gevuld en niet alleen met 'noodzakelijke' dingen. regelmatig een schoon kleedje , schoentjes iedereen ne computer, digibox en toestanden. twee wagens per huisgezin alles erop en eraan als we een nieuw huis kopen of bouwen. ben ik mis ?
bobie
Aantal berichten : 26 Woonplaats : randgemeente Antwerpen Registration date : 26-01-08
Onderwerp: Re: is.... vr feb 01, 2008 12:16 pm
Ik denk beide tleven is duur, maar wat "wij" luxe vinden is normaal geworden in deze tijd.
wie kan "overleven" zonder GSM, Micro, pc, dvd, enz enz enz, dat kunnen velen zich niet meer voorstellen he; een GSM van 2 jaar oud wordt aanzien als zijnde ne ouwe, ne auto hangt meer aaneen van de electronica dan van de mechaniek, meer en meer snufkes eraan en die kosten geld he, want wie doen zn deur nu nog open met een sleutel, wie draait zn raamke nog open, alles automatisch verwarmde spiegels, zetels enz enz
wat ik wel enorm duur vind geworden is brood
ook de lonen groeien niet mee in verhouding (allez mijn loon toch niet, toen ik nog werkte) buiten dat beetje index geen opslag in 10 jaar).
kging gisteren in Antwerpen centrum ergens n koffietje drinken, ik heb mn nog net aan de rand van de tafel kunnen vasthouden of kwas boenk van mijne stoel gevallen 3eur45 voor een cappuchinooke met gestoomde melk, das is nu toch wel echt veel he !! geloof me ik heb de tas bekanst uitgelekt
MJ Admin
Aantal berichten : 86 Registration date : 23-11-07
Onderwerp: Re: is.... za feb 02, 2008 11:53 am
Ik denk dat we vooral veel meer luxe gewoon zijn en willen. Als ik mijn grootvader hoor praten dan was er in zijn tijd zelfs geen dakisolatie en sliepen alle kinderen van het gezin gewoon winter en zomer onder de pannen. Dan kon het soms zo koud zijn dat je hier en daar een sneeuwvlokje zag binnen dwarrelen.
En ons generatie durft al lastig zijn als hun gsm niet meer hip is
marleenn3
Aantal berichten : 34 Leeftijd : 59 Registration date : 30-01-08
Onderwerp: Re: is.... za feb 02, 2008 10:52 pm
daarom denk ik dat het ook gewoon pure hang naar luxe is wat het leven duur maakt. wie ging er vroeger zomaar een tas koffie drinken op een ander? ik geloof dat ons moe dat nooit gedaan heeft. het leven wordt leuker, maar veel duurder.